Hoe kunnen we helpen?

Portering aanvragen

You are here:
< Back

Lees voor u een portering aanvraagt het volgende goed door.

Zorg er voor dat u een porteringsformulier heeft waar de klant gegevens op staan, de telefoonnummers en dat de klant toestemming geeft om de portering voor die nummers uit te voeren. Hier vind u een voorbeeld.

Wanneer een portering is ingepland en goedgekeurd kan deze nog gewijzigd of geannuleerd worden. U kunt dit zelf aangeven. Houd er rekening mee dat als er nog minder dan 7 dagen zijn voor een portering deze minimaal tot 7 dagen van aanvraag van dat moment verlengt wordt (een portering is altijd minimaal 7 dagen in de toekomst).

Wanneer een portering is uitgevoerd kan deze niet meer terug gedraaid worden. Dit kan alleen gedaan worden door een nieuwe portering aan te vragen bij een andere partij. Dit neemt dus weer minimaal 7 dagen in beslag. Let dus goed op of alle te porteren nummers de juiste zijn en er niet een verkeerd nummer aan toegevoegd is.

Bij KPN moeten nummer blokken in zijn geheel geporteerd worden. Dit geldt voor blokken van 10 en 100 nummers. Na de portering kunnen er wel nummers worden verwijderd indien de klant dit wenst. (b.v. de klant heeft een 100 blok en gebruikt er maar 10 opvolgend van. Het is dan voordeliger om de 90 nummers te laten vallen)

Bij ISDN 2 worden 4 nummers verstrekt aan de klant. Een hoofdnummer en 3 MSN nummers. Wanneer u 1 of meerdere nummers hiervan porteerd vervallen de overige nummers. Deze zijn dan niet meer terug te krijgen. Tevens vervalt de ISDN verbinding. Wanneer u een nummer op een analoge lijn porteerd vervalt automatisch de lijn.

Bij KPN kan het zo zijn dat een portering wordt afgekeurd omdat er nog een lopend contract op staat. Wanneer u dit vooraf weet en de klant gaat akkoord met de afkoopsom dan kunt u dit bij opmerkingen bij de order aangeven. De portering zal dan wel goedgekeurd worden door KPN en de klant krijgt automatisch een factuur van KPN.

Bij SIP providers kan het zo zijn dat het abonnement eerst opgezegd dient te worden voor de portering aangevraagd kan worden. Neem hiervoor contact op met de verlatende partij.

Voor de aanvraag van een portering is het volgende benodigd:

  • Het nummer(s) of de nummerreeks van de klant.
  • De Juiste tenaamstelling en adres zoals bekend is bij de huidige provider.
  • Kopie van de factuur waarop de juiste tenaamstelling vermeld staat (niet het postadres) en de te porteren telefoonnummers.
  • De wensdatum van de portering. Dit ligt minimaal 7 werkdagen in de toekomst.

Wanneer u deze gegevens heeft verzameld kiest u in het menu Reseller voor de optie Klanten.

portering1.png

Vervolgens klikt u op  orders bij de desbetreffende klant.

Daarna kiest u voor nieuwe order toevoegen waarna u kiest voor Portering.

U hoeft geen nieuwe trunk te bestellen om een Portering aan te vragen.

In het formulier moeten alle gegevens juist ingevuld worden. Wanneer u een portering vanuit KPN doet heeft u het adres nodig zoals dat bij het account is ingevuld, dit komt vaak niet overeen met het post adres boven in de factuur.

Wanneer u de factuur niet op een achternaam staat maar alleen op de bedrijfsnaam vult u het bedrijfsnaam in bij het veld achternaam.

portering2.png

Het systeem geeft de eerstvolgende porteermogelijkheid. Houd er rekening mee dat wanneer u deze datum kiest en de portering wordt afgekeurd de portering opnieuw aangevraagd moet worden en dat dit dan op een andere datum is. De minimale tijd is altijd 7 dagen in de toekomst. U krijgt altijd binnen 2 werkdagen een goed of afkeuring op uw porteerverzoek van de verlatende partij.

portering3.png

U kunt er voor kiezen een portering op afroep aan te vragen. Dit betekend dat u de portering kunt laten uitvoeren op het moment dat u dit wilt, b.v. wanneer u bij de klant aanwezig bent.

Porteren op afroep is mogelijk vanaf het moment dat u de portering heeft aangevraagd en u heeft dan 14 dagen de tijd om deze portering uit te voeren. Na deze 14 dagen zal de portering geannuleerd worden. In bovenstaande voorbeeld is de knop porteer op afroep dus beschikbaar vanaf 10:00 op 8 december 2015 en kunt u de portering uitvoeren tot 10:00 22 december 2015.

Wanneer u op de knop porteer op afroept drukt wordt de portering binnen 5 minuten uitgevoerd. Wanneer dit niet zo is of dat dit langer duurt dan dient u zelf contact op te nemen met 085 7500 700.

Wanneer u niet kiest voor porteren op afroep en een tijd selecteert zal de portering op dat tijdsstip uitgevoerd worden en dan ook getest worden.

portering4.png

Wanneer u één of meerdere enkele nummers wilt porteren dient u deze allemaal los toe te voegen. Een nummer reeks kunt u in één keer toevoegen.

LET OP! U kunt per portering alleen nummers toevoegen die bij dezelfde provider horen. Wanneer u bijvoorbeeld een klant heeft met meerdere vestigingen en op één vestiging KPN heeft en op een andere een SIP leverancier dan moet u deze als twee losse porteringen aanvragen (dit kan wel in hetzelfde winkelmandje).

U kunt er voor kiezen de nummers in de gids te laten komen. Wanneer u voor de optie afschermen kiest wordt het eind van het nummer onbekend gemaakt op de telefoon rekening van personen die gebeld hebben naar dit nummer.

Hierna kunt u de bestelling aan de winkelwagen toevoegen.

Bestelling afronden

bestellingafronden.png

U kunt meerdere artikelen plaatsen in een enkele order.

Voor alle artikelen zal de prijs op € 0,- blijven staan. U krijgt het juiste bedrag gerekend. Op het klant factuur zijn de bestellingen ook zichtbaar.

Het is belangrijk het email adres juist in te vullen hierop krijgt u de informatie over de portering toegestuurd of het op te leveren nummer.

Bij referentie kunt u zelf een nummer of naam mee geven, dit wordt in het onderwerp van de email vernoemt.

Nadat u akkoord gegeven heeft krijgt u direct per email een bevestiging van de bestelling. Wanneer u nieuwe nummers heeft aangevraagd zullen die direct uit geleverd worden, ook wordt de portering direct aangevraagd.