Hoe kunnen we helpen?
Klanten vind u in het Reseller menu.
Hier krijgt u een overzicht van de verschillende acties die u voor een klant kunt uitvoeren.
U ziet hier direct welke beltarief een klant heeft en of de klant actief is.
Inhoud
Gesprekken
In het gesprekkenoverzicht ziet u de gesprekken die uw klant gemaakt heeft. Hierin is aangegeven van welk nummer naar welk nummer gebeld is. Hoe lang dit geduurd heeft en de gemaakte kosten.
Dit is een overzicht per maand waarbij het nieuwste gesprek als laatst wordt weer gegeven. Alleen de laatste 6 maanden worden bewaard. U kunt kiezen uit de binnenkomen of uitgaande gesprekken. Deze lijsten zijn te downloaden als csv bestand.
Apparaten
Apparaten geeft u een overzicht van de siptrunks die beschikbaar zijn bij de klant.
Wanneer u op de siptrunk klikt verschijnt er een sub menu met:
- Bewerken
- Callflow
- DID
Bij CID ziet u welk nummer als standaard mee gestuurd wordt samen met de naam van het bedrijf als deze is ingevuld. De naam van het bedrijf wordt meegezonden wanneer gebeld wordt. Wanneer de andere partij dit ondersteund zal deze de naam van uw klant te zien krijgen.
Bewerken
Wanneer u op bewerken klikt krijgt u een overzicht met een groot aantal instellingen te zien. De meeste van de instellingen moet u laten staan zoals deze zijn om een optimale werking voor uw klant te garanderen.
Er zijn een aantal instellingen die u aan kunt passen.
Algemeen
Hier kunt u de maximale gespreksduur aanpassen. Standaard staat dit op 4 uur U kunt dit korter maken wanneer u het risico op misbruik wilt verkleinen.
Standaard staat het maximaal aantal uitgaande gesprekken op 10. Wanneer u denkt dat uw klant meer dan dit nodig heeft kunt u dit hier aanpassen.
Default caller ID
Bij default caller id kunt u de naam van de klant opgeven. Wanneer deze klant belt dan zal de naam met het nummer meegestuurd worden binnen het VoIPSpot netwerk en naar providers die dit ondersteunen. Wilt u niet dat de naam van de klant wordt mee gezonden dan haalt u dit veld leeg alleen het nummer zal dan meegezonden worden.
Standaard staat in dit veld de naam van de klant bij het aanmaken van de klant.
Het nummer dat hier wordt weergegeven wordt overschreven door de instellingen zoals u deze in de VoIPSpot centrale gedaan heeft.
Callflow
De callflow bepaald hoe de gesprekken worden afgehandeld wanneer een gesprek een bepaalde status heeft bereikt.
Deze callflow wordt door door de VoIPSpot centrale afgehandeld.
De status Failed kunt u invullen als uitwijk mogelijkheid. Wanneer door een internet storing bijvoorbeeld onze centrale niet bereikbaar is.
U kunt hier bijvoorbeeld het 06 nummer van de klant opgeven of een berichtenservice.
U bewerkt de optie Failed en kiest dan voor actie Forward, en forward type External. Nu kunt u het telefoon nummer opgeven waar de gesprekken afgeleverd worden. U kunt per trunk één nummer opgeven.
DID
DID geeft een overzicht van alle gekoppelde telefoonnummers aan de trunk.
DIDs
Indien een klant meerdere trunks heeft kunnen hier de telefoonnummers aan een trunk gekoppeld worden. Dit komt in de praktijk echter niet voor. Daarom blijft deze optie hier onbesproken
Orders
Abonnementen
Geeft een overzicht van de lopende abonnementen die een klant heeft. Het gaat hierbij om nummers en Sip trunks. Deze kunnen niet zelf stop gezet worden. Indien een klant bepaalde nummers niet langer wenst te hebben kunt u dit doorgeven aan VoIPSpot.
Facturen
Hier bekijkt u de facturen van de gesprekskosten van de klant. U kunt deze in PDF vorm downloaden.
Dashboard
Hier bekijkt u of richt u het dashboard van de klant in
Bewerken
Wanneer u een nieuwe centrale aanvraagt ij VoIPSpot worden alle klant gegevens voor u ingevuld. Mocht er iets niet juist zijn dan kunt u dat hier aan passen. de klant gegevens zoals hier ingevuld komen ook op de PDF factuur naar de klant.
Wanneer u uw klant toegang wilt geven tot mijn.voippspot.nl kunt u hier een gebruikersnaam en password aanmaken.
Bij bel- en servicetarief selecteert u de tarieven welke voor deze klant gelden.
Wanneer u wilt dat uw klant niet meer kan uit bellen selecteert u hier geblokkeerd. De klant kan dan nog wel gebeld worden en kan naar 112 bellen.
Als u niet wilt dat deze klant in de facturatie voor komt dan selecteert u hier vrijgesteld van facturatie.
Naast de adres gegevens vind u hier nog IDS range values.
Standaard staat dit op 40.
Dit betekend dat het systeem kijkt naar de belkosten van de laatste 3 maanden. Als deze maand 30 euro boven dat gemiddelde uit komt krijgt de klant een e-mail met daarin een waarschuwing. Als de klant dan op de 40 euro boven gemiddeld komt dan wordt de trunk uit voorzorg geblokkeerd. Dit wordt gedaan om misbruik te voorkomen.
Dit getal kunt u zelf verhogen indien u dit nodig lijkt.