Hoe kunnen we helpen?

Faciliteit codes

You are here:
< Back

Faciliteitencodes zijn korte nummers die gebruikt worden om telefooncentrale functionaliteiten in te stellen.

Deze nummers beginnen met een * gevolgd door een reeks van cijfers.

Er kan gebruik gemaakt worden van de volgende code’s:

  • Code *3 Toets tijdens het gesprek voor opname van het huidige gesprek
  • Code *20R*V : activeer IVR (20) van Regel met index R en IVR met index V
  • Code *20R*0 : deactiveer IVR (20 en IVR index 0) van Regel met index R
  • Code *2CR*N : activeer doorschakelen (2) voor conditie C = 1-5 van Regel met index R naar Nummer N
  • Code *2CR*0 : deactiveer doorschakelen (2 en nummer 0) voor conditie C = 1-5, Regel met index R
  • Code *2600 : Regelkeuze wordt Automatisch (260) en 0 = Huidige tag wordt verwijderd
  • Code *260R : Regelkeuze wordt Automatisch (260), tag wordt gelijk aan de tag van Regel met index R
  • Code *26R : Regel wordt vast (26) op index number R
  • Code *27(*NP) : Status lijn wordt Available, Activeer hotdesking (indien geconfigureerd) voor gebruiker met primaire extensie A en PIN P
  • Code *28(*NP) : Status lijn wordt niet storen, wanneer vanaf een andere extensie wordt gebeld kan gebruikt worden *28* gevolgd door extensie en pincode
  • Code *29(*NP) : Status lijn wordt afwezig, Deactiveer hostdesking (indien geconfigureerd) voor gebruiker met primaire extensie A en PIN P
  • Code *30R*I*M : activeer IVR (30) voor Regel met index R, Netline met index I en IVR met index M
  • Code *30R*I*0 : deactiveer IVR (30 en IVR 0) voor Regel met index R en Netline met index I
  • Code *3CR*I*F : activeer doorschakelen (3) voor conditie C =1-5 voor Regel met index R, Netline met index I, naar nummer F
  • Code *3600*I : Regelkeuze wordt Automatisch (360), 0 = clear Active Tag, netline met index I
  • Code *360R*I : Regelkeuze Automatisch (360), tag van Regel R, Netline met index I
  • Code *36R*I :Regelkeuze wordt vast (36), Regel met index R, Netline met index I
  • Code *37 : Status gebruiker wordt Available (ten behoeve van ontvangen gesprekken in wachtrij)
  • Code *37*I : Status wordt Beschikbaar (37) voor Netline met index I
  • Code *38*I : Status wordt Niet storen (38) voor Netline met index I
  • Code *39*I : Status wordt Afwezig (39) voor Netline met index I
  • Code *40 : Terugval naar Voicemail wordt gedeactiveerd.
  • Code *41 : Terugval naar Voicemail wordt geactiveerd.
  • Code *50*T: Mee luisteren met toestel met nummer T
  • Code *60 : Twinning wordt gedeactiveerd.
  • Code *62*D*T : Twinning wordt geactiveerd met vertraging D en Twin nummer T (Parallel twinning heeft D = 0).
  • Code *67 : Zet gebruikerstatus beschikbaar (tbv wachtrij)
  • Code *69 : Zet gebruikerstatus Afwezig (tbv wachtrij)
  • Code *68 : Zet gebruikerstatus Niet storen (tbv wachtrij)
  • Code *70 : Zet spraak opname aan voor alle gesprekken van de gebruiker.
  • Code *71 : Zet spraak opname uit voor alle gesprekken van de gebruiker.
  • Code *72*S : Opname geluid met nummer S
  • Code *73*S : Speel geluid met nummer S
  • Code *8 : Parkeer bij dit account d.m.v. doorverbinden naar *8
  • Code *81 : Oppakken van de bij dit account geparkeerde gesprek.
  • Code *82*N : Oppakken van de geparkeerde oproep bij account N.
  • Code *83 : Oppakken van het oudst binnenkomende oproep.
  • Code*83*N : Overnemen van de oproep die wordt aangeboden of in de wacht staat bij extensie N.

Voor conditie C=1- 5 geldt C=1 : Schakel altijd door; C=2 : Doorschakelen bij afwezig; C=3 : Doorschakelen bij niet storen; C=4 : Doorschakelen bij bezet; C=5 : Doorschakelen bij geen antwoord.