KPN is door Brand Finance, een toonaangevend onafhankelijk adviesbureau, uitgeroepen tot het sterkste merk van Nederland. Met een BSI-score (Brand Strength Index) van 85,2 op 100, en een overeenkomstige AAA-merksterkte verdiende KPN deze titel.
Ondanks de uitdagingen in de telecomsector is KPN er volgens Brand Finance met een merkwaarde van 3,1 miljard euro in geslaagd om de concurrentie voor te blijven door zijn strategische focus op organische en duurzame groei. Shell is dit jaar het meest waardevolle Nederlandse merk, maar KPN haalt ook op dat vlak de hoogste notering in de Nederlandse telecomsector.
Digitalisering versnellen
Volgens Brand Finance heeft KPN zich weten te vestigen als een betrouwbaar en gerenommeerd merk in de hoofden van consumenten door ons vast te houden aan onze doelstelling om de infrastructuur van de toekomst aan te leggen en vereenvoudiging en digitalisering te versnellen.
Brand Finance bepaalt de relatieve sterkte van merken door middel van een uitgebalanceerde scorekaart met statistieken die marketinginvesteringen, aandeelhoudersvermogen en bedrijfsprestaties evalueren. N
aast de omzet is merksterkte een cruciale factor voor merkwaarde. Brand Finance waardeert ieder jaar de 5.000 grootste merken ter wereld. De 50 meest waardevolle Nederlandse merken worden opgenomen in de Brand Finance Nederland 50.