Mooi die vaktermen, maar wat is Hosted Telefonie nou eigenlijk? Hosted Telefonie (of Voice over IP centrale / hosted voice) is een complete communicatie oplossing die ervoor zorgt dat het mogelijk is om te communiceren via de cloud. Deze telefonie oplossing zorgt ervoor dat verschillende toestellen kunnen worden toegevoegd aan een telefooncentrale. Het kan hierbij gaan om een vaste telefoon, een eigen mobiele telefoon, een zakelijke mobiele telefoon, maar ook het aansluiten van een tablet of PC behoort tot de mogelijkheden. Alle aangesloten apparaten kunnen een geïntegreerd onderdeel worden van jouw telefooncentrale. Dit maakt het mogelijk om alle medewerkers in het bedrijf via een eigen apparaat gesprekken te laten ontvangen en te starten, zowel op kantoor als op iedere andere locatie, zonder dat de klant daar iets van merkt.
Met Hosted Telefonie zijn medewerkers flexibel bereikbaar voor klanten, leveranciers en collega’s, zelfs als zij niet op kantoor aanwezig zijn. Flexibiliteit betekent in onze ogen bereikbaar zijn op de momenten dat je dat zelf wil. Het is niet nodig om áltijd bereikbaar te zijn!
Doordat de communicatie van Hosted Telefonie op zowel vaste als mobiele toestellen mogelijk is, is het makkelijk toepasbaar binnen de organisatie. Hiermee worden er nieuwe mogelijkheden gecreëerd om zo efficiënt mogelijk te werken. Nieuwe apparaten aanschaffen is niet nodig, zolang de smartphones al in bezit zijn. Zo kunnen de kosten beperkt worden en het uitbreiden van Hosted Telefonie is eenvoudig. Gebruikers kunnen flexibel worden toegevoegd of verwijderd. Hiermee voorkom je dat er te veel of te weinig capaciteit beschikbaar is.
Nog een bijkomend voordeel is dat het overzichtelijk blijft voor iedereen die jouw organisatie belt. Wanneer interne nummers gebeld worden gaat zowel je mobiel als het vaste toestel over, tenminste als jij dat wil. Er wordt altijd gebruik gemaakt van één en hetzelfde telefoonnummer. Dit zorgt ervoor dat alle medewerkers, ook wanneer zij thuis werken, nog gemakkelijk bereikbaar zijn voor (potentiële) klanten, medewerkers en andere contacten. En als je medewerker in een meeting zit, een vrije dag heeft of vakantie heeft? Dan komen de telefoontjes eenvoudig op een ander nummer binnen. Zo geregeld.
De mogelijkheden van Hosted Telefonie zijn eindeloos. Doordat er gebruik wordt gemaakt van een Voice over IP oplossing zijn de integraties met andere online programma’s en oplossingen volop beschikbaar. Voorbeelden van de mogelijke integraties zijn: CRM-integratie, Outlook-integratie, MS Teams integratie, MS 365 integratie en Administratiepakketten.
Als opties zijn de mogelijkheden ook eindeloos, wat denk je bijvoorbeeld van voicemail, call recording, wachtrijsysteem, gespreksroutering en bereikbaar zijn op hetzelfde nummer op vast en mobiel?
Daarnaast biedt Voice over IP ook genoeg ruimte voor maatwerk oplossingen. Specifieke wensen? Neem contact met ons op en we helpen graag in de zoektocht naar de beste oplossing.
De kosten van Hosted Telefonie zijn sterk afhankelijk van de specifieke wensen en de grootte van de organisatie. Bij deze vorm van telefonie gaat het om een vast bedrag per medewerker, per maand.
Dit bedrag is geheel afhankelijk van de functionaliteiten die per medewerker nodig zijn. Dat kan gaan om standaard belfuncties, maar bijvoorbeeld ook om professionele receptioniste- of call center functionaliteiten. Fijn, want zo betaal je nooit voor zaken die niet nodig zijn.
Helemaal geen financiële verrassingen meer? Kies dan voor de optie onbeperkt bellen voor vast én mobiel. Deze keuze maakt de kosten transparant en consistent, zo komt er nooit meer een onverwachte rekening binnen.
Klassieke telefooncentrales vragen vaak om een flinke investering, dat is bij Hosted Telefonie niet het geval. Er worden alleen kosten gemaakt voor de functies die je gebruikt. Nog mooier, deze functies kunnen op ieder moment naar eigen wens aangepast worden.
Wij maken altijd een offerte op maat, geheel afgestemd op de wensen en behoeftes van de organisatie.
Zakelijke telefoonnummers veranderen zorgt voor een hoop rompslomp. Want hoe weet je zeker dat je niemand mist tijdens de overgang naar een nieuw nummer? Gelukkig kunnen alle bestaande nummers bij een Hosted Telefonie oplossing gewoon behouden worden. Om het nog gebruiksvriendelijker te stellen, wordt het uitbreiden van telefoonnummers door Hosted Telefonie ook nog eens vergemakkelijkt. Na aanvraag is meestal binnen 24 uur het nieuwe telefoonnummer in gebruik
Wij begrijpen helemaal dat je al eens hebt stil gestaan bij de betrouwbaarheid van Hosted Telefonie. Want wat als er een internet storing is, of juist een storing bij een mobiele provider? Doorgaans loopt de verbinding van Hosted Telefonie via het internet, maar wanneer hier onverhoopt storingen opspelen schakelt de Hosted telefooncentrale automatisch door naar uw mobiele telefoon. Ook behoort een backup verbinding tot de mogelijkheden, deze verbinding neem al het telefoonverkeer over wanneer de internetverbinding wegvalt. Al met al kunnen de risico’s van Hosted Telefonie waar nodig opgevangen worden, tot op een niveau waar ‘gewone telefonie’ niet tegenop kan.
Starten met Hosted Telefonie hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Wat er echt nodig is om te kunnen beginnen?
– Een telefoonnummer
– Een Voice over IP gebruiker
– Een Voice over IP toestel of je eigen mobiele telefoon
– En een internetverbinding
Wij helpen graag bij het opstarten van de Hosted Telefonie voor jouw organisatie.
Er zijn heel veel aanbieders van Hosted Telefonie. Wat de beste keuze is in een specifieke situatie is zonder meer inzicht niet te zeggen. Het verschil is sterk afhankelijk van de voorkeuren en gewenste functionaliteiten. We stellen dan ook graag een advies samen speciaal afgestemd op jouw organisatie. Zo weten we zeker dat we de beste aanbieder kunnen voordragen op basis van jullie wensen.
Bel 085-7500505 of druk de knop hiernaast voor meer informatie over onze telecom diensten.
© Copyright (c) 2019 Alle rechten voorbehouden | Algemene voorwaarden | Sitemap