Bijna driekwart van de Duitse internetgebruikers wil verlangt meer digitalisering in winkels, zo blijkt uit onderzoek van de ICT-industriegroep Bitkom. Met nane (gratis) WiFi staat hoog op de lijst: 40 procent van de respondenten zou dit graag zien in winkels en/of winkelcentra.

Andere bevindingen uit het onderzoek:

  • 37 procent wil via zijn smartphone punten verzamelen (loyalty/bonus)
  • Meer dan één op de drie (35 procent) wil op de smartphone realtime informatie over welke producten momenteel in een winkel op voorraad zijn.
  • 30 procent geeft aan gepersonaliseerde aanbiedingen te wensen op zijn smartphone.
  • 28 procent wil meer informatie over producten op zijn smartphone, bijvoorbeeld via QR-codes.
  • 21 procent zou een navigatie-app willen die rechtstreeks leidt naar gezochte producten.
  • 18 procent is voorstander van automatische betaling via de smartphone bij het verlaten van de winkel.
  • 11 procent geeft aan in de winkel gebruik te willen maken van virtual of augmented reality.