KPN introduceert begin volgend jaar internetsnelheden van 1 Gigabit per seconde (1 Gbps) op zijn glasvezelnetwerk. Vanaf maart 2020 komt 1 Gbps stapsgewijs commercieel beschikbaar voor alle huishoudens met een glasvezelaansluiting van het netwerk van KPN. De 1 Gbps internetsnelheid zal in maart al voor circa 1,5 miljoen adressen met een glasvezelaansluiting beschikbaar zijn in […]

Vodafone biedt zijn klanten tot 4 februari 2020 de tijd om mee te groeien van 3G naar 4G. Want dan gaat de stekker van het 3G-netwerk bij Vodafone er echt uit. Dit volgt op de eerdere bekendmaking dat 3G in januari ‘uit de lucht’ gaat om meer capaciteit te benutten voor sneller en stabieler 4G. […]

Company Connect biedt sinds kort de vernieuwde KPN ÉÉN MKB internetpropositie voor ondernemers in het midden- en kleinbedrijf. Ondernemers werken steeds meer online en het aantal virussen en malware neemt verder toe. Met deze nieuwe propositie kunnen zij nog veiliger ondernemen. Met de nieuwe dienst Extra Veilig Internet zijn ondernemers vanuit het KPN-netwerk beschermd tegen onveilige […]

Internationaal ICT-dienstverlener Company Connect, gevestigd in Huizen, heeft binnen het partnerprogramma van KPN de KPN ÉÉN Excellence-status bereikt. Dit betekent dat klanten hiermee niet langer hoeven te schakelen tussen KPN en de leveranciers voor telecom en ICT, maar terecht kunnen bij één Excellence gecertificeerde KPN Business Partner in de regio. Company Connect biedt vanaf nu […]

Met de term Gigagnet benoemt VodafoneZiggo voortaan het vaste en mobiele netwerk van beide merken. De introductiecampagne startte op 23 september en zal te zien zijn op tv, internet en via sociale media. “De naam GigaNet benadrukt de kracht van het gezamenlijke netwerk van Vodafone en Ziggo”, aldus Marcel de Groot, directeur Consumentenmarkt. “Mensen, bedrijven […]

De aandelen van operators op de Nederlandse mobiele markt blijven verschuiven. Ook in het tweede kwartaal van 2019 zijn er weer duidelijke veranderingen. KPN lijkt zijn toppositie op de simkaarten-retailmarkt aan Vodafone te verliezen, terwijl T-Mobile bezig is met een inhaalslag op het gebied van postpaid. Oorzaken zijn onder meer de consolidaties in de afgelopen […]

KPN is door Brand Finance, een toonaangevend onafhankelijk adviesbureau, uitgeroepen tot het sterkste merk van Nederland. Met een BSI-score (Brand Strength Index) van 85,2 op 100, en een overeenkomstige AAA-merksterkte verdiende KPN deze titel. Ondanks de uitdagingen in de telecomsector is KPN er volgens Brand Finance met een merkwaarde van 3,1 miljard euro in geslaagd om […]

In 2018 betaalden consumenten in Nederland 37% van hun aankopen in winkels, horeca en dergelijke met contant geld en 63% met hun pinpas terwijl zij in 2017 41% van hun aankopen contant afrekenden. Dat blijkt uit recent onderzoek door Betaalvereniging Nederland en De Nederlandsche Bank. Hoewel consumenten voor onderlinge betalingen overwegend contant geld gebruiken, is […]

Vodafone heeft in Maastricht zijn eerste 5G-verbinding via het bestaande Nederlandse netwerk tot stand gebracht. Daartoe is, samen met netwerkpartner Ericsson, het eerste 5G-basisstation in de lucht gebracht. Dit station gebruikt een lokale testlicentie in de 3,5 GHz band. Met het ‘on air’ gaan van dit 5G-basisstation in Maastricht zet Vodafone een belangrijke stap in […]

KPN standaardiseert het productaanbod voor de zakelijke markt waardoor verschillende diensten optimaal met elkaar samenwerken. Met Smart Combinations kiezen bedrijven combinaties van netwerk-, ICT- en security-diensten die volledig op elkaar zijn afgestemd. De Smart Combinations worden gefaseerd geïntroduceerd. In 2019 worden Cloud Communications, Secure Networking en Connected Workplace geïntroduceerd. KPN ontwikkelt de Smart Combinations samen […]